2011. július 14.

kánikula, csönd

rég nem írtam, pedig sok minden van talonban.
tegnap este meglocsoltam a növényeket amiket ültettünk. sokáig nem jutott időm még öntözni sem, most már nem lehetett tovább húzni; a kis juharfa bírja a legnehezebben a forró szárazságot, elkezdtek pirosodni a levelei, sőt néhány már le is hullott. A bodzabokor nem biztos, hogy megmarad, sajnálnám, ha nem bírná megvetni a lábát, de az egy könnyebben pótolható veszteség, terveztük is, hogy ősszel ültetünk még vagy négyet-ötöt.
A csillagsom sem érzi a legjobban magát, talán nem olyan hosszantűrő fajta, mint az alapfaj. Jó volna ha megerősödne, mert amit Bécsben láttunk tavasszal, az csodálatos volt. A cserszömörcék kitartanak, épp csak a növekedésük lassult, gondolom nem akarnak még több levélfelületen párologtatni, jólteszik.
A következő tennivalók közül a legfontosabb a slaggal locsolás beüzemelése. Sajnos most, hogy a közelben lévő OBI bezárt, sokkal körülményesebb lett a vásárlás biciklivel. A héten valamelyik éjszaka megpróbálok a Tescóból hozni tömlőt, meg hozzá való kocsit.

1 megjegyzés:

  1. Néztem tegnap a szigeten a nagy virágos placcon (nem tudom, mi a neve, talán rózsakert), ahová reggelente kijárok kicsit olvasni, hogy hogyan is öntöznek. Az egész be van alulról csatornázva, és távirányítással tudnak egy-egy területet egyenletesen beteríteni vízzel. Egy-egy parancsra kb. 6-8 vízsugár emelkedik a levegőbe, és lassan körbejár. Egy pontról lehet a csoportokat külön-külön vezérelni. Szerencsére a kaszálás után épp csak egyenként kipróbálták (gondolom, nem nappal öntöznek), mert különben engem is beterített volna a padon. Tegnap kivételesen gépet is vittem, feltettem egy-két virágos képet is...

    VálaszTörlés